16 ΕΞΥΠΝΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΑΦΡΑΓΚΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ

Ναι, όλοι ξέρουμε πως πλέον μπορούμε να προωθήσουμε τις low budget ή no budget  ταινίες μας πολύ πιο εύκολα από παλιά. Ξέρουμε όμως τον τρόπο; Αρκεί απλά να ανοίξουμε μερικούς λογαριασμούς στα social media;

O Elliot Grove από το Raindance Film Festival μάς μυεί στις τεχνικές προώθησης μιας χαμηλού budget ταινίας:

 

  1. Εκμεταλλεύσου το internet με κάθε πιθανό τρόπο.

To marketing στις μέρες μας σημαίνει internet: μπορείς να βρεις πολλά και χρήσιμα applications για να χρησιμοποιήσεις στην καμπάνια σου. Ξεκίνα με το Buffer για να μοιράζεσαι εύκολα βίντεο στα social media και το Hootsuite για να τα διαχειρίζεσαι όλα μαζί εύκολα και γρήγορα.

 

  1. Προσοχή στην ορθογραφία!

Διπλότσέκαρε τις αναρτήσεις σου. Τίποτα δε μπορεί να απωθήσει πιο γρήγορα το κοινό σου από ένα link που δεν ανοίγει ή χτυπητά ορθογραφικά λάθη.

 

  1. Σύντομοι τίτλοι και hashtags.

To Twitter σού δίνει 120 χαρακτήρες, οπότε φρόντισε όσα γράφεις να είναι σύντομα και ενδιαφέροντα, έτσι μπορεί να αυξηθούν και τα retweets.

Τα hashtags επιτρέπουν στους χρήστες να ψάξουν ανά θεματική ενότητα. Εδώ μπορείς να βρεις μερικές συμβουλές για τη σωστή χρήση τους.

 

  1. On-line διαγωνισμοί.

Όλα εξαρτώνται από το πώς θα διαλέξεις τους νικητές. Για παράδειγμα, μπορείς απλά να κάνεις ένα διαγωνισμό ερωτήσεων και να δώσεις μερικές προσκλήσεις για μια προβολή σου στον πρώτο που θα απαντήσει σωστά, στους δέκα πρώτους ή σε όσους θες. Ακόμα, μπορείς να στήσεις ένα πιο διαδραστικό διαγωνισμό ζητώντας από το κοινό σου να φτιάξει κάτι (πχ. ένα βίντεο) ή να γνωστοποιήσει σε όσους περισσότερους φίλους του μπορεί την ταινία. Σε αυτόν κερδίζει ο καλύτερος. Τέλος, μπορείς απλά να κάνεις μια κλήρωση μεταξύ συμμετεχόντων, αυτό θα κάνει τα πράγματα πιο άμεσα και λιγότερο δεσμευτικά για εκείνους. Δες εδώ τι πρέπει να κάνεις.

 

  1. Χρησιμοποίησε το Vine.

Τα έξι δευτερολέπτων κλιπάκια του είναι άκρως διασκεδαστικά. Κατέβασε την εφαρμογή, ρίξε μια ματιά στα υπάρχοντα βίντεο, φτιάξε τα δικά σου.

 

  1. Προσωπικές επαφές.

Η δουλειά που οι περισσότεροι κινηματογραφιστές αποφεύγουν. Το καλύτερο μέσο προώθησης για να αυξήσεις την προώθηση της ταινίας σου είναι οι προσωπικές επαφές. Τα γραπτά μηνύματα, τα προσωπικά μηνύματα στο Facebook και τα newsletters είναι μερικά από τα εργαλεία σου. Θα πάρει χρόνο, αλλά αν παραμελήσεις όσους ήδη ξέρεις, θα χάσεις ίσως τους πιο παθιασμένους υποστηρικτές σου. Εγγράψου εδώ και πάρε ιδέες.

 

  1. Συμμετοχές σε φεστιβάλ.

Ο καλύτερος τρόπος προώθησης της ταινίας σου. Όσο θα είσαι εκεί, επεδίωξε να γνωρίσεις άλλους κινηματογραφιστές και δες ποιες συμβουλές μπορούν να σου δώσουν.

 

  1. Τρέιλερ

Στο Youtube εννοείται. Χρησιμοποίησε το link στις social media πλατφόρμες.

 

  1. Blogs.

Εκτός από εξαιρετικό εργαλείο για να κρατάς αρχείο πληροφοριών από την παραγωγή, μπορείς να καταγράφεις τις εντυπώσεις σου, τα προβλήματα και τις λύσεις που προέκυψαν κατά την παραγωγή και να δημιουργήσεις το δικό σου ύφος που θα κάνει τον κόσμο να ενδιαφερθεί και για την ταινία σου.

 

  1.  Ανταπόδωσε στους χορηγούς σου.

Εκτός από εξατομικευμένα δώρα για όποιον συμβάλλει οικονομικά στην crowdfunding καμπάνια σου, μη ξεχνάς τα credits.  Associate producer credits και IMDB credits σε όποιον συμβάλλει στη διάδοση είναι κάποιες βασικές ιδέες.

 

  1. Wikipedia.

Έχεις ήδη ανεβάσει στη Wikipedia  την ταινία σου έτσι;

 

  1. IMDB listing.

Δίνει κύρος στην ταινία σου. Δες εδώ πώς μπορείς να το κάνεις.

 

  1. Street marketing

Μπορείς να μοιράσεις έντυπο υλικό, να κολλήσεις αφίσες με QR codes, να μασκαρευτείς… Πάρε και φίλους μαζί, μη σε περάσουν για άλλον έναν τρελό.

 

  1.  Προσωπικές εμφανίσεις.

Συμμετοχές σε πάνελ ή Q&A’s μετά από προβολές σε φεστιβάλ, συνεντεύξεις.

 

  1. Η δύναμη του θέματος. Για παράδειγμα, αν κάνεις μια ταινία τρόμου οι αποκριές είναι ιδανική εποχή για την πρεμιέρα.

 

  1. Δραστηριοποίησε την ομάδα σου.

Βάλ’ τους να προωθούν την ταινία από τα δικά τους social media και blogs, να κάνουν like/retweet σε αναρτήσεις σου, να κοινοποιούν συνδέσμους.

 

Τέλος. αν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σου, μη ξεχνάς ότι μπορείς να διαφημίσεις την ταινία σου στο internet φτηνά, πληρώνοντας είτε τα «κλικ» είτε τις «εμφανίσεις».

 

Και μην ξεχνάς το βασικό κανόνα του marketing: έχε πίστη το ένστικτό σου!

 

Kαλή τύχη!



Leave a Reply